Hívjon minket+36 1 510 0888H-P 9-15

Ügyfélszolgálat

Kosár

0 tétel

Fizetendő végösszeg:

0 Ft

Általános Szerződési Feltételek

(A www.mc.hu weboldal útján létrejövő szerződések, megvásárolható termékek és szolgáltatások, a teljesítés feltételei) [a továbbiakban: ÁSZF]

 

1.     Általános rendelkezések

 

1.1 Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint vásárló a www.magazincentrum.hu és az www.mc.hu címen (együttesen a továbbiakban: Weboldal) elérhető honlap használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket. (a továbbiakban: ÁSZF). Kérjük, amennyiben vásárlója kíván lenni a Webáruházunk által kínált szolgáltatásoknak, figyelmesen szíveskedjen elolvasni az alábbi Általános Szerződési Feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontját kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

 

1.2 A fenti internetcímen elérhető webhelyet üzemeltető Szolgáltató Magyarországról nyújtja szolgáltatását. A szolgáltatásra, a Szolgáltatóra, valamint a felhasználókra ezen szerződés keretein belül a magyar jog irányadó. Jelen dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül.

 

1.3 A Weboldal abból a célból jött létre, hogy a vásárlók az Interneten is előfizethessenek a Central Médiacsoport Kiadványaira, megvásárolhassanak a márkáihoz kapcsolódó online, vagy egyéb termékeket, szolgáltatásokat vagy árukat, továbbá a Central Médiacsoport által forgalmazott egyéb termékeket.

 

Weboldal alatt értendő a Weboldal bármely aloldala, így a navigált, illetve a külön url alatti oldalelérések is.

 

1.4 Irányadó jogszabályok:

·      Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.),

·      a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény,

·      a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényre,

·     a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

·     az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény,

·        a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény

·        a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet

·        az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény

·        valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. számú rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről („GDPR” általános adatvédelmi rendelet)

 

1.5 A szerződés és a szerződéskötés – így a megrendelés és a visszaigazolás, valamint a megrendelés elfogadásának – nyelve magyar.

 

1.6 A webáruházban történő online megrendeléssel és annak Szolgáltató általi elfogadásával létrejövő szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt Szolgáltató nem iktatja és a későbbiekben nem lesz írásban hozzáférhető.

 

2.     Általános szerződési feltételek hatálya

 

2.1 Jelen Általános Szerződési Feltételek a webáruház szolgáltatásaira, a webáruházban megrendelhető termékek adásvételére vonatkoznak. Az ÁSZF elfogadásával létrejövő szerződés egyrészről a Szolgáltató, másrészről minden jogképes természetes és jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet között jön létre, amennyiben az itt megfogalmazott szerződési feltételeket elfogadja, és magára nézve kötelezőnek ismeri el. A jelen szerződési feltételek keretében kötendő szerződést cselekvőképtelen személy, vagy korlátozottan cselekvőképes személy a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szabályai szerint kötheti meg.

 

2.2 A szerződési feltételek a Szolgáltató által jelen szerződési feltételek szerint üzemeltetett webhelyen történő elhelyezéstől hatályos, és határozatlan időre szól. A szerződési feltételek részét képezi a webhelyen elérhető Adatkezelési tájékoztató, melynek része a tájékoztatás "sütik" alkalmazásáról.

 

2.3 Szolgáltató és a Weboldal üzemeltetője: Central Médiacsoport Zrt.

Székhely: 1037 Budapest Montevideo u. 9. 

cégjegyzékszám: 01-10-048280

Adószám: 25087910-2-41

Szerződés nyelve: magyar

Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék

Pénzforgalmi számla (bankszámla) adatai:

Számlavezető pénzintézet: UNICREDIT BANK HUNGARY ZRT.

Pénzforgalmi jelzőszám: 10918001-00000006-14620007

(a továbbiakban: Central Médiacsoport, vagy Central, vagy Szolgáltató, vagy Kiadó).

 

2.4 Felhasználó

 

A)    A webáruház regisztrációs oldalán adatait megadó és az ott megjelölt általános szerződési feltételeket és a szintén ott megjelölt tájékoztatók tartalmát elfogadó, a 2.1. pontban a Felhasználóra vonatkozóan írt feltételeknek megfelelő személy, aki ezzel internetes regisztrációt hajt végre azzal a szándékkal, hogy igénybe vegye a webáruház szolgáltatásait, valamint a webáruház tekintetében megrendelőként az onnan megrendelhető termékek megvásárlására vonatkozó szerződést kössön.

 

B)    Szintén szerződés szerinti Felhasználó az a személy, aki regisztráció nélkül böngész és/vagy vásárol a webáruházban, illetve aki e szerződési és felhasználói feltételek, valamint az adatkezelési tájékoztatóban írtak szerint adatai megadásával kommunikációt és/vagy vásárlást kezdeményez a Szolgáltató ügyfélszolgálatával.

 

3.     Értelmező rendelkezések

 

· Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.  

 

· Vállalkozás: az a természetes személy, jogi személy, jogi személyiség nélküli szervezet – ideértve a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepét is -, aki/amely önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében jár el.

 

· Előfizető/Vásárló az a természetes személy vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki/amely előfizet valamely, a Kiadó gondozásában megjelenő kiadványra.

 

· Szolgálató/Kiadó: A Kiadó nyomtatott és elektronikus (online) sajtótermékek kiadásával foglalkozó Társaság. Szolgálató/Kiadó elérhetőségei, ügyfélszolgálat:

 

A Central Médiacsoport ügyfélszolgálata munkanapokon üzemel.

Elérhetőségek:

(a) telefonszám: (36-1) 510-0888 (elérhető hétfő és péntek között 9-től 15 óráig);

(b)e-mail cím: elofizetes@centralmediacsoport.hu

(c)web: https://ugyfelkapu.mc.hu 
(d) levélcím: Central Médiacsoport Zrt. / Előfizetés 1554 Budapest, Postafiók 104.

 

· Termék alatt kell érteni: a nyomtatott és online Kiadványokat, online terméket, vagy egyéb termékeket, a szolgáltatásokat (ideértve a fizetés ellenében igénybe vehető tartalmak biztosítását is), illetve az árukat is, (ii) ahol az ÁSZF Kiadvány fogalmát használja, ott ellenkező rendelkezés hiányában Kiadvány alatt kell érteni: az online terméket és az online termék nyújtotta szolgáltatási módokat is

 

 Weboldal szabályrendszere alatt kell érteni a Central Médiacsoport Zrt. online weboldalai, termékei által meghatározott, alább meghatározott Kiegészítő szabályokat is. a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden forgalomképes ingó dolog, amely a szerződés tárgyát képezi, ideértve a digitális (online) hozzáféréseket biztosító szolgáltatást is.

 

· Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog - ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket -, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (a továbbiakban együtt: áru) üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele.

 

· Terjesztő: az a személy, aki a Kiadóval megkötött szerződés alapján ellátja az előfizetett kiadványok lappéldányainak terjesztését.

 

· Előfizetés: az Előfizető részéről a Kiadó által kiadott egy vagy több kiadványnak az Előfizető által meghatározott időszakra vonatkozó megrendelése, valamint az előfizetési díj megfizetése.

 

· Címzett: az a kedvezményezett természetes vagy jogi személy, illetőleg jogi személyiség nélküli egyéb szervezet, akinek/amelynek a részére a kiadványt kézbesíteni kell, amennyiben az nem azonos az Előfizető/Vásárló személyével. A szolgáltató a jelen általános szerződési feltételekben a továbbiakban: üzemeltető, Kiadó vagy szolgáltató.

 

· Speciális rendelkezés: azon rendelkezések, amelyek üzleti folyamatai eltérnek a hagyományos termékektől, mint például a megújuló előfizetések vagy a reklámmentes digitális tartalmak elérhetőségének és fizetési feltételeinek szabályai.

 

· Kiegészítő szabályok: amennyiben az itt hivatkozott általános szabályoktól eltérő szabályt tesz közzé a Kiadó valamely szempontból speciális termékre vagy szolgáltatásra, úgy ez eltérő feltételek a kiegészítő szabályok szerinti eltérésekkel irányadók a jelen ÁSZF mellett.

 

· Megújuló előfizetés: olyan folyamatosan megújuló fizetési móddal létrehozható előfizetési jogviszony és egyben fizetési mód, amely az Előfizető ellenkező rendelkezésig folyamatosan meghosszabbodó időtartamra jön létre. A továbbiakban: „Megújuló előfizetés” vagy „Automatikusan megújuló előfizetés”.

 

Amennyiben az Előfizető/Vásárló a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint fogyasztónak minősül, úgy a felek között a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) szerint fogyasztói szerződés jön létre.

 

A Weboldalon értékesített termékek és az előfizetésnek nem minősülő Kiadvány csomag szerződéseire a jelen ÁSZF-ben, míg a Weboldalon keresztül megrendelt, illetve megvásárolt Kiadvány előfizetésekre a Central Médiacsoport Előfizetői Általános Szerződési Feltételiben (továbbiakban: EÁSZF) foglalt eltérésekkel vonatkozik a Kormányrendelet.

 

Az EÁSZF szabályozza a Central Médiacsoport Zrt. által kiadott kiadványok előfizetésének, a létrejött előfizetések kezelésének, az előfizetett nyomtatott Kiadványoknak Magyarország területén történő kézbesítésének szabályait, valamint a Kiadó és az előfizetők közötti jogviszony egyéb kérdéseit. AZ EÁSZF elérhető itt, vagy az mc.hu weboldal láblécén keresztül.

 

Az ÁSZF és EÁSZF mellett irányadóak továbbá (i) az előfizetéssel érintett online termék (ide értve a termék egyes szolgáltatási részleteit is) felhasználását szabályozó dokumentumok (Felhasználási Feltételek), amely szabályzatok minden esetben az adott termék weboldalán keresztül érhetőek el, (ii) minden olyan feltétel és szabály, ami nem a jelen ÁSZF-ben van nevesítve, hanem az érintett termékre vonatkozó, a weboldalon és/vagy az adott online termék webes felületén kerül közlésre és szabályozásra, különös tekintettel az előfizetési, illetve vásárlási procedúrák és díjak (kiegészítő szabályok, díjak). Ezen szabályok speciális szabályokat is tartalmazhatnak.

 

4.     Rendelési információk és feltételek

 

4.1 A Weboldalon keresztül történő vásárláshoz – a Szolgáltató ellenkező rendelkezéséig – előzetes és vásárlás közbeni regisztráció alapján, vagy „vendégként” van lehetőség. A regisztrációhoz kötöttség kérdéséről és feltételeiről a Central az érintett termék, illetve szolgáltatás vásárlására vonatkozó, a Weboldalon közölt információk és feltételek körében is rendelkezhet (Kiegészítő szabályok). A regisztrációs feltételek termékenként eltérőek is lehetnek. A Weboldalon közölt információk a Polgári Törvénykönyv rendelkezései alapján ajánlattételi felhívásnak – és nem szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak – minősülnek. A Weboldalon elektronikus úton való megrendelés esetén következésképpen a Megrendelő minősül ajánlattevőnek.

 

Vásárló/Megrendelő a Weboldalon keresztül történő vásárlásával, tudomásul veszi és elfogadja, hogy ezen cselekménye fizetési kötelezettséget von maga után, továbbá tudomásul veszi és elfogadja

 

(i)               a jelen ÁSZF-et és az abban hivatkozott valamennyi dokumentumot, szabályzatot - ilyen pld.: EÁSZF, a Central Adatkezelési Tájékoztatója, a Central fizetési szolgáltatójának [módosulás hiányában az OTP Mobil Kft.] feltételeit és szabályzatait, ideértve különösen az itt hivatkozott fizetési szolgáltató Adatkezelési tájékoztatóját] https://simplepay.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/)

(ii)             a jelen ÁSZF szerint hivatkozott, a Weboldalon az érintett termékre és/vagy cselekmény megtételére és teljesítésére irányadóan rögzített és közölt Central, és a Central megbízásából eljáró társaságok által meghatározott (pld.: Central fizetési szolgáltató) feltételeket, a Weboldalon az érintett termékre, vagy annak valamely részének az igénybevételére, illetve megvásárlására vonatkozó Kiegészítő szabályokat,

(iii)           az előfizetett, illetve megvásárolt termék, illetve szolgáltatás általános igénybevételére vonatkozó feltételeket (feltéve, hogy van ilyen feltétel vagy szabályzat) [pld.: Central online termék, szolgáltatás Felhasználási Feltételei, kuponkedvezmény feltételi, játékszabályzat],

(iv)           a jelen ÁSZF - és előfizetés esetén az EÁSZF - szerint hivatkozott szabályzatokban foglalt speciális rendelkezéseket és a jogfenntartásokat,

(v)             a jelen 4.1 (i) – (iii) alpontjai szerinti dokumentumokban foglalt és a fentiek szerint a Weboldalon meghatározott felhatalmazásokat és jogosításokat adja a dokumentumokban hivatkozott személyeknek (társaságoknak).

 

4.2 A Weboldalon megtalálható nyomtatott Kiadványokra vonatkozó előfizetések a Weboldalon kívül is megrendelhetőek a Kiadónál, vagy a Kiadó terjesztőinél, a Kiadó EÁSZF-ben foglaltak szerint (Előfizetési ÁSZF)

 

4.3 A Weboldalon és/vagy a Kiegészítő feltételekben feltüntetett árak bruttó fogyasztói árak. A termékek (áruk) szállításával kapcsolatban felmerülő csomagolási és/vagy szállítási költségek a Megrendelőt terhelik kivéve, ha az adott akcióhoz kapcsolódóan, - a Central Médiacsoport nem rendelkezik másképp. Ilyen esetekben a Central Médiacsoport a Weboldalon ad tájékoztatást.

 

4.4 A Weboldalon történő megrendelés elküldését követően a megrendelést a Central Médiacsoport a Megrendelő által megadott e-mail címre küldött üzenettel igazolja vissza.

 

 4.5 Bankkártyás fizetés esetén történő további értesítések, visszaigazolások:

 A vásárlás napján a SimplePay (rendszer) visszaigazoló levelet küld Megrendelőnek a sikeres fizetés megtörténtéről (amennyiben a fizetés sikeres), továbbá szintén ezen a napon, vagy legkésőbb a hivatkozott napot követő 2 munkanapon belül a Central elektronikus számlát küld.

 

Minden bankkártya alapú fizetésnél a Vásárló az elektronikus számlát a sikeres díjfizetést követően kapja meg.

 

Az Előfizető az Automatikusan megújuló előfizetéseknél esedékes előfizetési díj automatikus leemelését megelőzően nem kap emlékeztetőt, illetve figyelemfelhívó levelet arról, hogy az aktuális díj leemelésre kerül.

 

Amennyiben az Előfizető az Automatikusan megújuló előfizetését megszűnteti, úgy ennek megtörténtéről értesítést kap. A megszűntetett előfizetés nem állítható vissza, de az Előfizető bármikor újra előfizethet.

 

4.6 A Central Médiacsoport a Weboldalon meghirdetett termékeket - adott esetben az előfizetésen kívüli konstrukcióban vásárolható Kiadvány csomagokat is - kizárólag a készlet erejéig és/vagy az akció időtartamára tudja biztosítani.

 

4.7 Rendelési adatok megadása: A megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy a Felhasználók felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A Felhasználó megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgálató jogosult a hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét a Felhasználóra hárítani. A Szolgáltató a Felhasználó téves, hiányos, pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. A hibásan megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

 

5.     Fizetési módok és feltételek


Weboldalon történő megrendelés esetén az alábbi fizetési módok lehetségesek:

 

(a) SimplePay fizetési mód

(b) csekkes befizetés

(c) banki átutalás

(d) PayPal fizetési mód

 

Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy Internetes kártyás fizetés esetén fokozottan figyeljenek kódjaik, azonosítóik titkosságának megőrzésére (pl. fizetési helyének megválasztásával, fizetési oldal kinyomtatásával). Vásárlás előtt ismerjék meg a pénzintézet tájékoztatóját, tartsák be a biztonsági előírásokat. A SimplePay (vagy bármely más ilyen jellegű szolgáltató) tranzakciós oldalán (termékén) végrehajtott fizetésekért (ideértve azok adott célnak való megfelelőségét és/vagy szabályrendszerét és jogszabályszerűségét) és bármilyen egyéb ezen tranzakciós oldalakon való műveletért a Central Médiacsoport nem vállal felelősséget, ideértve különösen a fizetés során megadott kódokat, utóbbi esetben arra is tekintettel, hogy ezen azonosítókat a Central nem kapja meg, azokat nem kezeli. Az Üzemeltető a fizetés sikerességéről a pénzintézettől kapott jelzés alapján visszaigazoló email-ben értesíti a vevőt.

 

A Kiadó a megrendeléskor megadott számlafizetői adatokra állítja ki a számlát. Számlázi adatokban változást a Vásárló kizárólag az mc.hu -n található profiljába való belépést követően, jövőre nézve a következő pénzügyi teljesítésre vonatkozóan tud módosítani. A Centralnak nem áll módjában utólag változtatni a számlázási adatokon. Kiadó számlát csak forintban, nyomtatott Kiadvány esetében belföldi kézbesítési címre, míg online termék rendelése esetén bel -, és külföldi címre állítja ki.

 

Az árak HUF-ban vannak meghatározva, HUF-ban fizetendőek, és a vonatkozó esetekben a visszatérítés is HUF-ban teljesítendő.  

 

6.     A Megújuló előfizetésre vonatkozó speciális szabályok

 

6.1 Ezen fizetési mód választása csak a külön megjelölt termékek, illetve szolgáltatások esetében lehetséges. A meghatározott esetekben az adott termék, szolgáltatás csak ezen fizetési móddal fizethető elő, illetve vásárolható meg.

 

A Megújuló előfizetési mód választása esetén a Kiadvány előfizetési periódusa az előfizetési tartammal folyamatosan és minden egyéb Előfizetői jogcselekmény nélkül, adott időszakra ismétlődően meghosszabbodik mindaddig, amíg az Előfizető ezen ismétlődő meghosszabbodás folytatását nem állítja le a jelen ÁSZF-ben rögzített módon és időben, illetve ameddig az előfizetési díj teljesítése megtörténik.

 

Figyelem(!): abban az esetben, ha az Előfizető olyan előfizetési „csomagot” vásárol, amely nem Megújuló előfizetési móddal fizethető ki (vásárolható meg) de a csomag tartalmaz olyan terméket, illetve szolgáltatást is, amely termék, illetve szolgáltatás önállóan csak Megújuló előfizetési móddal lenne előfizethető, úgy ezen csomag előfizetés nem állítható le a fenti módon, annak tartama az előre meghatározott előfizetési időszakra szól (pld.: egy év). Az ilyen csomag vagy kapcsolt előfizetés, tehát nem minősül Megújuló előfizetésnek.

 

6.2 A Megújuló előfizetési mód tehát egy olyan bankkártyás fizetés, és egyben előfizetési „forma”, amely egy, külső szolgáltató által biztosított bankkártya elfogadáshoz tartozó funkció, ami azt jelenti, hogy a Vásárló (Előfizető) által a regisztrációs tranzakció során megadott bankkártya adatokkal az előfizetés létrejöttét követően újabb és újabb fizetések generálódnak az Előfizető külön cselekményei nélkül.

 

A Megújuló előfizetési mód választásával az Előfizető kifejezetten hozzájárul ahhozhogy a sikeres előfizetés megtételével az első időszakot követően folyamatosan megújuló előfizetések, a bankkártya adatok újbóli megadása és az Előfizető további külön hozzájárulása nélkül, a Szolgáltató által kezdeményezve történjenek. Szolgáltatói kezdeményezés alatt az értendő, hogy a jelen fizetési mód teljesülése érdekében „automatizmusként” működik a Central és fizetési szolgáltatója közötti adatkapcsolat mindaddig, amíg a fent hivatkozottak szerint az előfizetést és az abból fakadó fizetési kötelezettség teljesülését

-        az Előfizető nem szűnteti meg,

-        vagy az Előfizető bankkártyájának érvényessége le nem jár,

-        vagy az Előfizető nem biztosít a terhelés megtételéhez elegendő fedezetet.

 

A Central az Előfizetőnek a jelen ÁSZF szerinti jogosítása és felhatalmazása alapján jár el a fizetési szolgáltatója irányába. Ez alapján a fizetések megvalósulása érdekében, a fizetéshez kapcsolódó vonatkozó rendszer útján kezdeményezi a fizetési tranzakciót az Előfizető ellenkező rendelkezéséig. Az Előfizető ellenkező rendelkezésének minősül az Előfizető azon aktív magatartása, amellyel az előfizetését megszűnteti. A Central tehát az Előfizető jelen ÁSZF szerinti jogosítása és felhatalmazása alapján, annak keretei között jogszerűen jár el a fizetési tranzakciók kapcsán.

 

6.3 A Megújuló előfizetési mód pénzügyi tranzakciói, az előfizetés megszűntetésének módja (első és további terhelések időpontjai, az előfizetés megszüntetésének lehetséges időpontja(i), fedezetlen számla esetén követendő eljárás és jogkövetkezmények):

   

Az előfizetés első terhelésének időpontja a vásárlás napja. Ezt követően:

 

A) Nyomtatott Kiadvány előfizetése esetén azonban az előfizetés második időszakának díjterhelése – adminisztratív okokból - nem kerek hónappal követi az első terhelés napját, hanem időben elcsúsztatva. Ez a „csúsztatott” terhelés csak a Kiadvány előfizetések második díjára vonatkozik, a harmadik és további díjak már azonos időszakú terhelések.  

B) Online Termék esetén a megújuló előfizetés hónapról hónapra a vásárlás napjával azonos naptári napon újul meg.

 

Az Előfizető a Megújuló előfizetését az aktuálisan soron következő megújulás napján 09:59:59 óráig tudja leállítani, amely cselekmény az előfizetést megszűnteti.

 

Amennyiben az előfizetés megszűntetése korábbi, mint az aktuálisan soron következő terhelés napja, úgy az megújulóan előfizetett adott havi időtartamra az előfizetett Kiadványok járnak az Előfizető részére, pénz visszafizetésre azonban nincs lehetőség.

 

Abban az esetben, ha valamely fizetési esedékességkor (a terhelés napján) az Előfizető számláján nincs megfelelő fedezet, úgy a Central megkísérli e-mailben felvenni a kapcsolatot az Előfizetővel a terhelési napot követően, amely megkeresések a terhelési napot követően 5. napig lehetségesek. Amennyiben a kapcsolatfelvétel sikertelen vagy sikeres, de az Előfizető nem biztosít fedezetet legkésőbb a terhelési napot követő 5 napon belül, úgy a Central jogosult az előfizetést minden további jogcselekmény nélkül megszűntetni. A megszűnést az Előfizető köteles tudomásul venni, és igényérvényesítésre nem jogosult, azonban az előfizetését bármikor újraindíthatja a megfelelő fedezet biztosítása mellett.

 

6.4 Megújuló előfizetésre vonatkozó, a Central fizetési szolgáltatójának (SimplePay) feltételrendszerét megerősítő speciális rendelkezések

 

A megújuló - vagy Ismétlődő - előfizetés igénybevételéhez a jelen pontban foglalt rendelkezések elfogadásával [ami a jelen ÁSZF Előfizető általi elfogadásával az Előfizető elfogadó nyilatkozatának minősül] az Előfizető hozzájárul, hogy a sikeres regisztrációs tranzakciót követően jelen ÁSZF szerinti Weboldalon [webshopban] (https://mc.hu) kezdeményezett későbbi fizetések a bankkártyaadatok újbóli megadása és az Előfizető tranzakciókénti hozzájárulása nélkül a Central által kezdeményezve történjenek.

 

A fent hivatkozottaknak megfelelően a Felhasználó aszerint, hogy a form mit tüntet fel, a „Megrendelés véglegesítése” gombra kattintással elfogadja, hogy a Weboldalon a vásárlás folyamata során az ott megadott személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére.

 

A jelen pontban használt Ismétlődő fizetés alatt a jelen ÁSZF-ben meghatározott „Megújuló előfizetést” kell érteni.

 

Figyelem(!): a bankkártya adatok kezelése a kártyatársasági szabályoknak megfelelően történik. A bankkártya adatokhoz sem a Central, sem a SimplePay nem fér hozzá.

 

A Central által tévesen, vagy jogtalanul kezdeményezett ismétlődő fizetéses tranzakciókért közvetlenül a Central felel a Felhasználó irányába, a Central fizetési szolgáltatójával (SimplePay) szemben bármilyen igényérvényesítés kizárt.

 

A Felhasználó az előfizetés megtételével, illetve az ÁSZF elfogadásával külön is megerősíti és kijelenti, hogy az ÁSZF vonatkozó és a jelen pont szerinti speciális feltételeit megismerte, elfogadta és azokat magára nézve kötelező érvényűnek fogadja el.

 

7.     A termék (áruk) megrendelések feldolgozása

 

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9-17 óráig.

 

A)    Nyomtatott Kiadványokra vonatkozó előfizetések aktiválása: a nyomatott termékek előfizetései a következő hónap elsejétől válnak aktívvá, abban az esetben, amennyiben Ön az előfizetést a folyó hó 24-ig befizette és az megérkezett a Kiadóhoz.

 

B)    Online Kiadványokra vonatkozó előfizetések aktiválása: online termék előfizetések aktívvá válását követően e-mailben kap egy linket. A linken egyedi felhasználónévvel és jelszóval tud belépni, melyet szintén az e-mailben talál.

 

C)    Online szolgáltatás aktiválása: vásárlás visszaigazolását követően a szolgáltatás azonnal elérhető a regisztrációs e-mail címmel és jelszóval.

 

8.     Szállítási feltételek termékrendelés (áruvásárlás) esetén

 

8.1 A megrendelt termék értékétől függően a kiszállítást a Central Médiacsoport mindenkori Partnere(i) végzi(k), módosulás hiányában a Magyar Posta. Amennyiben az itt hivatkozott Partner(ek) köre módosul, vagy kiegészül, úgy arról a Central Médiacsoport a jelen ÁSZF megnevezésű dokumentumok útján, annak megfelelő módosításával és/vagy kiegészítésével, vagy más megfelelő módon minden esetben tájékoztatást ad. A jelen ÁSZF -ben nem szabályozott kérdésekben a szerződési folyamat részeként ad tájékoztatást a Central.

 

8.2 A termékek esetében a szállítási módot az eladó határozza meg a termék tulajdonságaihoz igazodva, attól eltérni nem lehet.

 

8.3 A szállítás díját ellenkező és kifejezett feltétel hiányában a bruttó fogyasztói ár tartalmazza.

 

8.4 A Kiadó megbízásából eljáró Terjesztő - az online Kiadványokon kívüli - termékeket a postai küldeményeknek fenntartott levélszekrénybe, vagy postafiókra, portaszolgálatra kézbesíti. A Kiadványokat a vásárlás jellegétől függően csomagolás és címzés nélkül (Címezetlen kiadványok) vagy becsomagolva, névvel és címmel (címirattal) ellátva (Címzett kiadványok), juttatja el a Vásárlóhoz, illetve Címzett megjelölése esetén a Címzetthez. Előfizetés esetén jelen fejezetben Vásárló alatt az Előfizető is értendő.

8.5 A kézbesítéshez szükséges feltételeket, azaz a megfelelő levélszekrényt a Vásárló vagy – ha nem azonos az Vásárlóval – a Címzett köteles biztosítani az alábbiak szerint:

a) kertes ház esetén a telek – cím szerinti – bejáratánál;

b) többlakásos épület, továbbá irodaház, üzletház és egyéb hasonló jellegű intézmény esetén az épület bejárata közelében, egy csoportban, de kézbesítési címenként külön-külön (továbbiakban: csoportos levélszekrény);

c) lakópark, ipari-park, gyártelep esetén a telek bejáratánál, vagy a portaszolgálatnál elhelyezni;

d) egyéb esetben a Vásárló vagy – ha nem azonos a Vásárlóval – a Címzett kézbesítési címén lévő bejárati ajtaján kell felszerelni úgy, hogy a Kézbesítő ahhoz biztonságosan hozzáférhessen. Zárt lépcsőház esetén a levélszekrényhez történő hozzáférést a Vásárló vagy – ha nem azonos a Vásárlóval – a Címzett köteles biztosítani.

A fenti a)-d) feltételek nem teljesítése vagy hibás/hiányos teljesítése esetén sem a Kiadó, sem Terjesztő nem vállal felelősséget a Kiadvány kézbesítéséért és Vásárló nem jogosult lappótlásra.

8.6 A 8. a)-d) pontjaiban meghatározott levélszekrényeket el kell látni a Vásárló vagy – ha nem azonos a Vásárlóval – a Címzett - nevével, emelet-, ajtószám, illetve lakásszám megjelöléssel.

 

8.7 A levélszekrénynek a rendeltetésszerű használatra alkalmas elhelyezésűnek, méretűnek és biztonságúnak kell lennie, amely megfelelően hozzáférhető a Kiadó megbízásából eljáró mindenkori Terjesztő számára, és amely biztosítja a Kiadvány megfelelő, biztonságos elhelyezését.

8.8 A 8.4-7.7 pontokban meghatározottaknak megfelelő levélszekrény hiánya nem mentesíti a Kiadó megbízásából eljáró Terjesztőt az alól, hogy a kézbesítést megkísérelje, azonban a Kiadvány levélszekrény hibájából vagy hiányából adódó eltűnéséért, sérüléséért sem a Kiadó, sem Terjesztő nem vállal felelősséget.

8.9 A mindenkori Terjesztő határozza meg a kézbesítési napo(ko)n 6-18 óra között a  kézbesítés időpontját.

A kézbesítés időpontjáról és feltételeiről tájékozódjon a Terjesztő, a Magyar Posta Zrt. weboldalán: http://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf

9.     Megszüntethetőség

 

Az Előfizető a belépést követően a „Profil / Vásárlásaim / Aktuális előfizetéseim menüpontban lévő vonatkozó funkciók használatával tudja leállítani az előfizetését („kikapcsolom gomb” megnyomása, majd megerősítő „felugró ablak” szerint megerősítő kattintás). A megújuló előfizetés leállítása minden esetben az Előfizető/Vásárló feladata és felelőssége.

 

10.  Ármódosítás

 

10.1 A Szolgáltató az ármódosítás jogát fenntartja a Kiadványok, továbbá a jelen ÁSZF hatálya, vagy a jelen ÁSZF hatálya alá is tartozó bármely termék és/vagy szolgáltatás, vagy szolgáltatási elem tekintetében. Ez a jog kedvezmények esetében is irányadó.

Az ármódosítás nem érinti a már létrejött előfizetési szerződés szerinti előfizetési időszakra vonatkozó árakat. 

 

10.2 Ármódosítás a Megújuló előfizetés estén:

Megújuló előfizetés esetén az ár módosítását megelőző legalább 15 nappal korábban a Szolgáltató értesítést küld az Előfizetőnek. Amennyiben az Előfizető a módosított díj mellett a továbbiakban nem igényli az előfizetést, úgy - az egyébként az Előfizető ellenkező rendelkezésének hiányában folyamatosan megújuló előfizetés adott módon és időpontban való megszüntethetőségével azonos módon és időben a 9. pont Megszüntethetőség alcím alatt foglaltak szerint - a módosult díj el nem fogadása okán is megszüntethető az előfizetés.

 

10.3 Amennyiben az Előfizető a fentiek szerinti módon és határidőben nem szünteti meg az előfizetést, úgy az a módosított díj elfogadásának minősül minden egyéb és külön jogcselekmény nélkül.


11. Az előfizetésen kívüli konstrukcióban vásárolható termékekre vonatkozó külön rendelkezések

 

11.1 A Kiadó fenntartja magának a jogot, hogy az akciók határidejének lejártát követően már ne fogadjon el megrendelést az akciós áron, ezért a megrendelést a határidőig kell leadni és a díjnak (ellenérték) is a határidőig kell megérkeznie a Kiadóhoz.

 

11.2 A Vásárló tudomásul veszi, és hozzájárul ahhoz, hogy amennyiben a Megrendelésben, illetve azzal összefüggésben, vagy a későbbi kommunikáció során e-mail vagy telefon elérhetőségét a Kiadó részére megadja, úgy a) a vásárlással kapcsolatos kommunikáció a Kiadó részéről e-mail vagy telefon útján történjen, amennyiben a közlés természeténél fogva az lehetséges, b) a Kiadó a kötelezettségei teljesítése során a jelen pontban hivatkozottak szerint megadott elérhetőségeket felhasználja (pl.: elektronikus számla küldése). 

 

11.3 A Kiadó nem vállal felelősséget a megadott e-mail postafiókkal vagy telefonszámmal kapcsolatos esetleges változások, illetve visszaélések miatt Vásárlónak címzett üzenetek vonatkozásában, amennyiben a változásról, illetve visszaélésről a Vásárló a Kiadót nem tájékoztatta, vagy a tájékoztatás nem megfelelő időben, tartalommal és/vagy módon történik.

 

11.4 Amennyiben a Vásárló más Címzettnek ajándékoz előfizetést, vagy előfizetésen kívüli terméket, úgy megrendelésével szavatolja, hogy a Címzettől adatkezelési hozzájárulással rendelkezik.

 

11.5 A vásárlás a megrendeléssel érvényesen létrejön és akkor lép hatályba, amikor a díj (a Kiadvány, vagy csomag ára) beazonosítható módon jóváírásra kerül a Kiadó bankszámláján.

 

11.6 A Kiadó a megvásárolt Kiadvány (csomagot) a jelen ÁSZF-ben meghatározottak szerint –Terjesztő igénybevételével – szállíttatja (kézbesíti) a Vásárló által megjelölt címre. A Vásárló a díj (ár) megfizetésével tudomásul veszi, és úgy rendelkezik, hogy a Kiadvány (csomag) az általa biztosított levélszekrénybe/postafiókba helyezéssel kerüljön kézbesítésre.

 

11.7 Az előfizetésen kívüli terméket – eltérő szolgáltató személyének hiányában - a Magyar Posta szállítja ki.

 

12. Vásárlói profil

 

12.1 A Weboldalon történő vásárlás, illetve előfizetés, így meghatározott szolgáltatás igénybevétele is – a Kiadó ellenkező rendelkezéséig –az adott termékre, szolgáltatásra meghatározott regisztrációval, vagy „vendégként” lehetséges. A megrendelők a vásárlási folyamat során a számlázási adataik (a Weboldal eltérő és termék specifikus rendelkezése hiányában; név, cím, e-mail cím) megadásával regisztrálásra kerülnek a Weboldalon. A regisztrációval a vásárló hozzáférést kap egy saját profiloldalhoz, amelyben megtekintheti és módosíthatja az adatait, megtekintheti a Weboldalon leadott megrendeléseit és a vásárolt előfizetései adatait.

 

Amennyiben a vásárlás nem regisztrációhoz kötött, úgy az érintett űrlapon a Vásárló által megadott adatok alapján indul és bonyolódik a fizetés, vásárlói profil nem jön létre. 

 

12.2 A regisztráció tényéről értesítő e-mail üzenetet küldünk ügyfeleinknek.

 

12.3 Kiegészítő szabályok a vásárlói profilban is közölhetőek.

 

13. Elállás, szavatosság

 

13.1 Az indokolás nélküli elállására vonatkozó részletes szabályokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 20.§-29.§ tartalmazza. A továbbiakban: Kormányrendelet.

 

Az elállás; (i) előfizetése esetén az előfizetéssel érintett első Kiadvány kézbesítési napjál, (ii) online termék/szolgáltatás esetén, a szerződés létrejöttétől, (iii) termék (áruvásárlás) esetén annak átvételének napjától számított 14 napos határidőn belül gyakorolható a fogyasztó által e-mailben vagy postai úton küldött nyilatkozatával.

 

Az elállási jog több Kiadvány előfizetése esetén külön-külön is gyakorolható, kivéve a kedvezményes csomagajánlatokat.

 

Amennyiben az Előfizető/Vásárló 14 napos határidőn belül nem él az elállási jogával, úgy a későbbiekben ezen elállási jogot nem tudja érvényesíteni, azzal nem élhet.

 Az elállást érvényesíteni kell, ha a fogyasztó (Előfizető/Vásárló) a nyilatkozatát az elállási határidő lejárta előtt elküldi és az elállási nyilatkozat a jogszabályi feltételeknek megfelel.

 

Elállás helyett felmondásnak van helye amennyiben az Előfizető/Vásárló kérésére, illetve az Előfizető/Vásárló beleegyezésével a Szolgáltató az elállási határidő előtt megkezdte a teljesítést, de utóbb, az Előfizető/Vásárló a Szerződés megkötésétől számított szintén 14 napos határidőn belül a Szerződés fenntartását mégsem kívánja (az elállási és a felmondási jog gyakorlásának határideje azonos). Ilyen esetben az Előfizető/Vásárló a felmondás közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat kell, hogy megfizessen a Szolgáltató részére. Az Előfizető/Vásárló által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani.

  

13.2 Elállás olyan csomag vásárlás esetén, ahol az előfizetésben olyan termék is van, amely egyébként csak Megújuló előfizetéssel vásárolható meg:

 

A vásárlás napjától számított 14 napos határidőn belül gyakorolható, de kizárólag a csomag egésze tekintetében lehetséges az elállás.

 

Az 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) bekezdés j) pontjában foglaltak alapján nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog:

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

 

Fentiekre tekintettel a nem előfizetési szerződés keretében megvásárolható Kiadvány csomagok vonatkozásában a Vásárlót nem illeti meg elállási jog.

 

13.3 Az elállást nem kell indokolni, de az elállás szándékának a nyilatkozatból egyértelműen ki kell tűnnie. A nyilatkozatnak egyértelműen kell tartalmaznia azt, hogy az elállási szándék pontosan mire vonatkozik. Amennyiben az Előfizető/Vásárló elállási jogát gyakorolja, úgy ezen jogaival – a fent hivatkozottak szerint – a részlegesség elve szerint is élhet, előfizetések esetén az előfizetéssel érintett valamennyi Kiadvány vonatkozásában, a fenti 13.1 pontban meghatározott keretek között. A részlegesség elve csak a megrendelésen belüli, adott Kiadvány előfizetési időszakának egészére vonatkozhat, az előfizetési időszak nem rövidíthető.

 

Az elállási szándék* (nyilatkozat) közlése írásban történhet az elofizetes@centralmediacsoport.hu email címre, vagy postai levélben a Central Médiacsoport Zrt. Előfizetés, Central Médiacsoport Zrt./Előfizetés 1554 Bp. Pf. 104. címre.

 

13.4 A Szolgáltató a jogszerű elállás közlését követő 14 napon belül visszatéríti az előfizetéssel érintett Kiadvány(ok) előfizetési díját, termék esetén a termékért fizetett teljes összeget, feltéve, hogy az Előfizető, illetve a Címzett az elállással érintett lapo(ka)t („ajándék” biztosítása esetén az ajándékot is ideértve), illetve a terméket megfelelően visszaküldte, és Szolgáltatónak ezen szándéka közlésével egyidőben a visszautaláshoz szükséges adatokat is pontosan megadta. A visszaküldés, visszaadás költségét a fogyasztónak (Előfizető/Vásárló) kell viselnie.

 

13.5 A Szolgáltató az Előfizető/Vásárló részére visszajáró összeget bankszámlára történő utalással, forintban téríti vissza.

 

13.6 Abban az esetben, ha a fizetendő előfizetési díjhoz képest kisebb összeg kerül ténylegesen megfizetésre, úgy a Szolgáltató ezen tény, illetve körülményre tekintettel az előfizetési időszak arányos csökkentése szerint jár el és a feleket ehhez képest szükség szerint terheli elszámolási, illetve teljesítési kötelezettség.

 

13.7 Elállás, illetve felmondás esetén az Előfizető/Vásárló kötelezettségeire különösen a Kormányrendelet 13. címe alatt (24. § - 28. §) szabályozottak az irányadóak.

 

13.8 A Central Médiacsoport a megrendelt termékekre a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint szavatosságot vállal. Hibás teljesítés esetén a kifogásáról a hiba felfedezését követő lehető legrövidebb időn belül, tájékoztatni kell a Central Médiacsoportot a https://ugyfelkapu.mc.hu internetcímen vagy az ügyfélszolgálatot telefonon Jelentéktelen hiba esetén elállásnak nincs helye.

További információ a szavatossági jogokról: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyv: 6:157. § [Hibás teljesítés], 6:158. § [Hibás teljesítési vélelem], 6:159. § - 6:167. § [Kellékszavatosság], 6:168. §- 6:170. § [Termékszavatossági.]

 

13.9 További tájékoztatás a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szerint*:

 

*1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

*2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

14. Reklamáció-, panaszkezelés

 

14.1 A Vásárlók, a Kiadó lenti elérhetőségein fordulhatnak reklamációs igényekkel a Kiadóhoz. A bejelentő reklamáció kivizsgálása érdekében köteles megadni az azonosításához szükséges, az ügyfélszolgálat által kért adatokat (Előfizető/Címzett neve, címe, Kiadvány, előfizetési időszak, vevőkód).

 

14.2 A reklamációs ügyfélszolgálatok elérhetőségei a következők:

 

A Kiadónál történt megrendeléssel és befizetéssel kapcsolatos reklamációk esetén;

a)     a Kiadónál telefonon a +36-1-510-0888 előfizetői telefonszámon, hétfőtől péntekig 9.00 és 15.00 óra között;

b)     a Kiadónak címzett levélben (Central Médiacsoport Zrt. Előfizetés, 1554 Budapest, Pf. 104.);

c)     a Kiadó által működtetett elektronikus ügyfélszolgálaton keresztül: http://ugyfelkapu.mc.hu/ vagy  elofizetes@centralmediacsoport.hu e-mail címen

 

Kézbesítéssel kapcsolatos reklamációk, illetve a Magyar Posta Zrt.-nél történt megrendeléssel és előfizetéssel kapcsolatos reklamációk esetén;

a)     telefonon a +36-1-767-8262 telefonszámon (H-Sze: 8-16, Cs-P: 8-20, Szo: 8-11 óráig)

b)     e-mailben: hirlapelofizetes@posta.hu

 

14.3 A Kiadó reklamációs ügyfélszolgálatához bejelentett valamennyi reklamáció 30 napon belül kivizsgálásra kerül. A vizsgálat eredményéről igény szerint a Vásárló tájékoztatást kap.

 

14.4 A Vásárló, illetve a Címzett a reklamációját a Kiadvány kézbesítését, vagy a határidőben történő kézbesítés elmaradása esetén a határidőt követően haladéktalanul, de legkésőbb 2 hónapon belül juttathatja el a 14.2 pontban meghatározott elérhetőségekre. A reklamációra és annak kezelésére egyebekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) vonatkozó rendelkezései és a vonatkozó egyéb hatályos jogszabályok az irányadóak.

A nem ütemezett megjelenésű kiadványok (pl.: bookazinok, különszámok, stb.), vagy az előfizetés mellé járó termékek (pl: ajándék termékek, naptárak, stb.) esetében legkésőbb a díjfizetést követő egy hónapig - ha az akció azon túlnyúlik, akkor annak lejártát követő egy hónapig - tudunk reklamációkat elfogadni beleértve a kézbesítés közbeni sérülést, vagy a kézbesítés elmaradását is. Ezt a határidőt követően egyéb visszajelzés hiányában, a Kiadó és Előfizető a teljesítést elfogadottnak tekinti.

 

14.5 A Szolgálatóval kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.

 

14.6 A fogyasztó a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület díjmentes eljárását is kérheti. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

 

14.7 Az eljárásra elsősorban a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a https://bekeltetes.hu/udvozlo oldalon. A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása tehát a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.

 

A kérelemnek tartalmaznia kell

a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c) – ha a fogyasztó az illetékességet az Fgytv. 20. § (3) bekezdésére kívánja alapítani – a 20. § (1) és (2) bekezdése szerint illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

e) a fogyasztó nyilatkozatát a 27. §-ban előírt feltétel teljesítéséről,

f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

g) a testület döntésére irányuló indítványt,

h) a fogyasztó aláírását.

 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a 27. §-ban előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

 

14.8 Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére. Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.

 

14.9 Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának, alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok alkalmazására vonatkozó panaszával a magyarországi lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A területileg illetékes járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a http://jarasinfo.gov.hu/ Bővebb információ a http://fogyasztovedelem.kormany.hu/ oldalon található.

 

14.10 Bírósági eljárás: A Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

15. Vis maior

 

Minden olyan elháríthatatlan, a Szolgáltató akaratától függetlenül bekövetkező, illetve a Szolgáltató érdekkörén kívül álló esemény, melyet a Szolgáltató nem képes befolyásolni, vagy elhárítani, és amely esemény, vagy történés a vállalt kötelezettség teljesíthetőségét kizárja, korlátozza, vagy lehetetleníti. Vis maior események minősül különösen: a földrengés, tűzvész, járvány, karantén, aszály, fagykár, árvíz, szélvihar, villámcsapás, infrastruktúrák lezárása, háború, forradalom, felkelés, szabotázs. Vis maiornak minősül továbbá minden olyan körülmény, vagy esemény beállása, amely a jelen pontban fent hivatkozott következményekre (szerződéses kötelezettség teljesíthetősége) vezet részben, vagy egészben, és amely körülmény, vagy esemény olyan kötelező jogi normából, vagy hatósági aktusból ered, amely a szerződéskötés időpontjában nem volt előre látható és a hatásai, illetve a következményei nem voltak ésszerű erőfeszítésekkel elkerülhetőek.

A felek kölcsönösen vállalják, hogy Vis maior esetekben a lehetséges kölcsönös tájékoztatási kötelezettség mellett, fokozottan együttműködnek a szerződéses kötelezettségek teljesedésbe menetele érdekében, ideértve a szolgáltatás nyújtásának esetleges pótlólagos, vagy egyéb átütemezést is, amennyiben az a szolgáltatás természete szerint az lehetséges.

 

Az Előfizető az előfizetés megtételével kifejezi azon előzetes szándékát, hogy Vis maior esetben elsődlegesen a pótlólagos, vagy időben a Kiadvány megjelenési periodicitásához képesti jelentékenynek nem minősülő késedelmes teljesítést is elfogadja, feltéve, hogy ez a szolgáltatás természete szerint lehetséges és az ilyen teljesítés számára olyan jelentős érdeksérelmet nem okoz, amely miatt az ilyen teljesítés megtétele már nem állna érdekében (érdekmúlás).

 

 16. Adatvédelem

 

Az mc.hu weboldalon folytatott vásárlás menete, valamint a személyes adatokkal végzett adatkezelésre vonatkozó szabályok differenciáltak aszerint is, hogy a Vásárló regisztrációhoz kötötten vásárol-e, vagy sem. A Central Médiacsoport vonatkozó és szegmentált Adatkezelési tájékoztatói a www.mc.hu Weboldal láblécének Adatvédelem menüpontja alatt érhetők el és megfelelően irányadóak.

 

Az egyes vonatkozó Adatvédelmi tájékoztatók: (i) a „Startlogin” regisztrációra vonatkozó tájékoztató, (ii) az mc.hu weboldalon a jelen ÁSZF hatálybalépését megelőzően már regisztrációval rendelkező Előfizetőre vonatkozó tájékoztató, (iii) a regisztráció nélküli vásárlás esetén irányadó tájékoztató.

  

16.1 A Vásárló a megrendelés megtételével tudomásul veszi, kifejezetten hozzájárul, elfogadja és kijelenti, hogy:

 a) a Kiadó a jelen ÁSZF-ben foglaltak teljesítéséhez szükséges név- és címadatokat, e-mail cím, telefonszám továbbá amennyiben a Vásárló ezen adatokon felül további adatokat is önként megadott, úgy ezen adatok összességét a teljesítés és a teljesítés érdekében szükségessé váló kommunikáció céljából a jogszabályokkal összhangban és annak megfelelő tartamban kezelje, adatbázisban tárolja, nyilvántartsa,

 

b) a Kiadó a Vásárló, vagy amennyiben a Vásárló rendelkezésére a Címzettnek kell teljesíteni, úgy a Címzett egyes személyes adatait is, a jelen ÁSZF-ben foglalt kötelezettségek teljesítése érdekében a jelen ÁSZF szerinti szolgáltatás nyújtásában közreműködő adatfeldolgozásra jogosult Terjesztő, vállalkozó, alvállalkozók részére továbbítsa; ezeket a Kiadó, mint adatkezelő, illetve a Kiadó utasításainak megfelelően az adatfeldolgozásra jogosultak elektronikus formában is rögzítsék, feldolgozzák, csoportosítsák, karbantartsák, a levélszekrényhez való hozzáférés (így például kulcs, kapukód beszerzésének) biztosítása érdekében az Előfizetőt megkeressék;

 

c) a termékek biztosításához, illetve szolgáltatásához szükséges körben a Kiadó a teljesítésében közreműködő és a Kiadó megbízásából eljáró szolgáltatók, mint adatfeldolgozók részére a személyes adatok továbbításra kerüljenek, és az adatokat ezen adatfeldolgozók a vonatkozó jogszabályokkal összhangban és a Kiadó megbízása keretei között elektronikus formában is rögzítsék, feldolgozzák, csoportosítsák, így a szerződésszerű teljesítéshez szükséges cselekményeket megtegyék.

 

Külön rögzítésre kerülnek az alábbiak: a fent hivatkozottaknak megfelelően Vásárló a „Megrendelés véglegesítése” gombra kattintással elfogadja, hogy az mc.hu weboldalon a vásárlás folyamata során az ott megadott személyes adatai SimplePay fizetési mód választása esetén átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére.

  

16.2 A Kiadó, mint adatkezelő, valamint a terjesztésben közreműködő társaságok, mint a Kiadó utasításainak megfelelően eljáró, a jelen ÁSZF hatálya alá tartozó adatfeldolgozók, a Vásárlói (Címzetti) adatokat az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletével 679/2016 sz. rendelet, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv., valamint a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény előírásainak megfelelően kezeli, illetve dolgozza fel. A jelen rendelkezés a Kiadó mindenkori Adatkezelési tájékoztatójának keretei között irányadó.

Az Adatkezelési tájékoztató a www.mc.hu Adatkezelés menüpontján keresztül érhető el. A jelen rendelkezés megfelelően irányadó a terjesztésen kívüli bármely termékre és a Kiadó megbízásából eljáró adatfeldolgozóra. Az Adatkezelési tájékoztató tartalmazza az adatfeldolgozók, tevékenységük, illetve az érintett adatkörök felsorolását is.

 

16.3 A terjesztéssel érintett (al)adatfeldolgozók mindenkori listája elérhető a www.mc.hu honlap Adatvédelem menüpontja (https://www.mc.hu/cikkek/adatkezeles) alatt, továbbá a www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf honlapon. A lista mindenkori korrekciója az érintett változások szerint fenntartott, amely korrekció nem minősül a vonatkozó ÁSZF módosításának.

 

16.4 Az érintett jogok és jogorvoslatok részletes ismertetése a www.mc.hu honlap Adatvédelem menüpontja (https://www.mc.hu/cikkek/adatkezeles) alatt található.

 

16.5 A Central Médiacsoport Zrt. a rögzített személyes adatokat a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályokkal – így különösen az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletével 679/2016 sz. rendelettel, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvénnyel –, az adatvédelemre vonatkozó nemzetközi egyezményekkel, uniós jogi aktusokkal, valamint a reklámszabályozással, elektronikus kereskedelemre vonatkozó rendelkezésekkel és egyéb jogszabályokkal összhangban, a jelen ÁSZF-nek megfelelően kezeli. Az érintettek személyes adataikhoz való jogainak érvényesítése érdekében az Central Médiacsoport tiszteletben tartja a fent hivatkozott, jogszabályokban lefektetett, szolgáltatásai esetén alkalmazandó alapelveit.

 

17. Záró rendelkezések

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) 2023.10.15. napjától visszavonásig, illetve a módosítások hatályba lépéséig maradnak hatályban.

A Szolgáltató - a jogszabályi keretek között - fenntartja az ÁSZF és az abban hivatkozott saját dokumentumainak (ideértve a Kiegészítő szabályokat is) az egyoldalú módosíthatóságának a jogát. A Central megbízásából eljáró társaságok szabályzatainak módosíthatóságára az érintett társaságok szabályzatainak a vonatkozó rendelkezései irányadóak.

Nem minősül a jelen ÁSZF módosításának az,

-        ha a Szolgáltató az ÁSZF-ben esetlegesen előforduló elütéseket, helyesírási hibákat korrigál.

-        ha a Szolgáltató az ÁSZF-ben nevesített körben adatokat korrigál és/vagy a mindenkor igénybe vett közreműködő szolgáltatóinak a személyét aktualizálja (ideértve az adatfeldolgozók körét is).

-        ha egyes szabályozási dokumentumokat egy dokumentumba von össze a Central.

-        ha a Megújuló előfizetési móddal érintett termékeket, vagy szolgáltatásokat vezet be, vagy ki a Szolgáltató, és/vagy a korábban regisztrációhoz kötött szolgáltatás, utóbb regisztráció nélkül is igénybe vehető, vagy olyan szolgáltatás kerül bevezetésre, amely regisztrációhoz kötött.

 

Az itt hivatkozottak szerint korrigált ÁSZF közlése, továbbá azon módosított ÁSZF közlése, amely esetben a jogszabályi változás és/vagy hatósági aktus tette szükségessé a módosítást, az ÁSZF-ben egyébként irányadó 15 napos határidőnél rövidebb is lehet.

Az ÁSZF olyan kiegészítése, amely valamely, korábban még nem nyújtott termék és/vagy szolgáltatás bevezetéséhez kapcsolódik, az ilyen termék és/vagy szolgáltatás bevezetésével azonos időpontban is lehetséges, ilyen esetben a kiegészített ÁSZF a közzététel hatályosul.  

 

Az ÁSZF-ben és/vagy az ÁSZF szerint a Weboldalon (ideértve a Weboldal bármely felületét és aloldalát is), továbbá a Kiadó által mindenkor igénybe vett közreműködő szolgáltatók szabályzataiban nem szabályozott kérdésekben, a vonatkozó jogszabályok irányadóak.

Az ÁSZF és/vagy az abban hivatkozott dokumentumok módosítását a Szolgáltató a módosulás hatálybalépését megelőzően legalább 15 nappal korábban – figyelem felhívás mellett - nyilvánosságra hozza a www.mc.hu Weboldalán. Módosulás esetén a szolgáltatás további igénybevételével (termék, szolgáltatás, weboldal használatával) az Előfizető/Vásárló a módosított ÁSZF feltételeket elfogadja.

A jelen ÁSZF-nek az Előfizetővel/Vásárlóval való megismertetéséről a Szolgáltató a Weboldal útján gondoskodik. Online termékek esetében a Kiegészítő szabályok az érintett online termék weboldalán kerülnek megadásra.


Budapest; 2023.10.01.